-->
404
نعتذر , لا نستطيع ايجاد الصفحة المطلوبة
  • العودة الى الصفحة الرئيسية
  • الاثنين، 14 أغسطس 2017

    شرح تكبير الشاشه من ملف ini فى كونكر اونلاين

    بسم الله الرحمن الرحيم



    طريقه تكبير الشاشة على حسب دقه الشاشة الخاصه بجهازك

     لكن الاول لازم تكون مختار اعلى دقه شاشة عندك او الدقه المناسبه ليك

     او الى هتعرف تلعب بيها لو مش عارف تغير دقه الشاشة

     بتاعت جهازك اضغط هــنــا دا شرح طريقة تغير دقه الشاشه 

    نبدا الشرح

    (1)
    او حاجة هتقفل اللعبة وهنخش على فولدر اللعبة " Conquer Online 3.0 " وهندور ع ملف اسمه " ini " زى مانا محدد عليه فـ الصورة


    (2)
    بعد كدة هندور ع ملف اسمه " GameSetup " وهنفتحة


    (3)
    بعد ماهنفتح الملف هنغير دقه الشاشة الموجود وهنحط بدالها دقه الشاشة بتاعتك

    ملحوظة متحطش نفس دقه الشاشة الموجود ف الشرح 

    حط دقه الشاشة الخاصه بيك انا دقه الشاشة بتاعتى 1360x768

    1360 هو الرقم الاول و768 هو الرقم التانى انت دقه الشاشه

    بتاعتك هتكون مختلفه يعنى مثلا 1024x1280

    يبقى 1024 هو الرقم الاول و1280 هو الرقم التانى وهكذا

    بعد كدة هنيجى لـ كلمه " FullScrType "

    وهنشيل الرقم الى قدامها ونحط بداله رقم " 1 "

    وهنشيل الرقم الى قدام كلمه " ScreenModeRecord "

    ونحط بداله رقم " 4 " وانا موضح فـ الصورة الى تحت كل حاجة

    لو توهت منى فـ الكلام ولا حاجه :D


    (4)
    بعد كدة هندوس ع علامه الاكس ونختار كلمه " Save " ونفتح اللعبة 

    هتلاقى حجم اللعبة بقى نفس حجم الشاشة وهتشوف الارينا كاملة وهكذا

    وشريط قايمه " Start " المزعج مش هيكون موجود

    واللعبة هتكون ماليه الشاشه كلها بدون اى فراغ



    -----------------------
    لينك المدونة : https://goo.gl/1NGFYs
    لينك الجروب : https://goo.gl/hjiWRn

    هناك تعليقان (2):

    1. انا بدوس save بيفتحلي صفحه صغيرا وجيبلي ملفات الي هو قصده اسيف الملف فين وانا مش عارف ممكن جل لو سمحت

      ردحذف
    2. انا ال ini عندي مفيهوش كل الملفات دي

      ردحذف

    جميع الحقوق محفوظة ل ميكس تكنولوجى